Suntem si pe

Add to Google
Intrebarea lunii
Se va califica echipa Romaniei in grupa II la FedCup?
Da
Nu
Newsletter
Pentru ultimele noutati din lumea tenisului aboneaza-te la newsletter-ul OPENTENIS
Introdu aici adresa ta de e-mail :

Decembrie!

Cu Masters-ul incheiat, toti ochii revin catre alegerile FRT. Mai sunt cateva zile. Ultimele vesti anunta candidatura lui Ilie Nastase si retragerea lui Dumitru Haradau. Va invitam sa ne trimiteti pe adresa redatiei si parerile dumneavoastra.

 

Tenisul este un sport extrem de dificil din cel putin 3 motive :

1. pentru a ajunge la performanta este necesar foarte mult timp de pregatire;

 2. pentru a ajunge la performanta este necesar a fi indeplinite anumite cerinte care trebuie sa fie intrunite concomitent si pe o perioada lunga de timp;

3. caderile mentale pot fi atat de dureroase incat pot sa te faca sa renunti indiferent de nivelul tehnic de pregatire.

 

 Apoi trebuie sa spunem ca sunt necesare investitii in echipament, in pregatirea propriu-zisa, medicatie, alimentatie si vitaminizare.

 

A fost totusi o perioada de timp in care emulatia a fost atat de puternica incat chiar si ziarele scriau ca s-au vazut copii jucand  tenis pe strada, care cu palete de lemn, care cu rachete fara corzi sau cu orice le pica in mana asemanator cu rachetele jucatorilor si cu mingi fara pic de par pe ele denumite, in gluma, “cartoafe” pentru asemanarea lor cu respectivele legume.

 

Motivul acestui fenomen : perioada de glorie a lui Tiriac si Nastase. Imaginea si rezultatele celor doi au facut sa prinda elan acest sport considerat pana atunci apanajul celor cu bani. Puterea exemplului, schimbarea mentalitatilor si creearea iluziei ca oricine poate sa devina un sportiv de performanta a facut ca bazele de tenis sa se umple miraculos de repede cu copii. Parintii au inteles imediat ca puteau sa ofere copiilor lor posibilitatea ca acestia sa faca o activitate extrascolara pe placul celor mici. Fenomenul, inceput cu inconstienta entuziastului care nu stie si nu vrea sa stie in ce se baga, a fost urmat de studii, analize si implicarea din mers a antrenorilor si a factorilor care se ocupau de sport si de miscarea sportiva.

 

Timpul a trecut, au aparut alte exemple de urmat, s-a dezvoltat teoria antrenamentului de performanta, s-au schimbat mentalitatile, moravurile si vremurile.

 

Suntem intr-un moment in care puterea exemplului nu mai atrage atat de usor copiii catre tenisul de competitie, inconstienta entuziastului a scazut suficient de mult astfel incat buna chibzuinta sa primeze in fata necunoscului iar parintii nu doresc pentru odraslele lor o munca sub forma de joaca si care este si destul de scumpa. Urmarea : scaderea numarului de copii legitimati si clasati in clasamentele interne si ca urmare scaderea nivelului performantelor, cresterea diletantismului in munca de instruire.

 

Si atunci de unde o noua emulatie pentru ca terenurile sa se umple din nou de copii care sa ne faca sa credem intr-un viitor sralucit al tenisului in tara noastra ? Raspunsul exista dar mai si trebuie pus in practica : printr-o munca coerenta, constanta si constructiva a factorilor de decizie din acest sport; prin abnegatie si implicare responsabila a factorilor de decizie din acest sport; prin studierea si intelegerea fenomenului actual si stabilirea pe baze concrete a obiectivelor si strategiilor de catre factorii de decizie din acest sport.

 

Iata ce asteapta mica, dar extrem de agitata lume a tenisului de la noi, din partea celor care vor fi alesi in Decembrie.

 

Simplu, nu ?

 

 

Paul BOZDOG

 

Antrenor

Alte articole similare

Simona o invinge pe Kimiko in meciul generatiilor
19 octombrie 2011

Simona Halep a repurtat o frumoasa victorie si poate fi bucuroasa pentru ca a intalnit o jucatoare care nu doar este inca foarte valoroasa, ci ...

Sa ne si amuzam putin... cu incomparabilii Ilie si Ion
3 octombrie 2011

Spuneam deunazi ca turneul ATP de la Bucuresti este deja istorie, si ca ne vom aduce aminte de el cu placere. De meciul de cu o saptamana inainte, al ...

BRD-OPEN TIRIAC-NASTASE TROPHY
28 septembrie 2011

Turneul ATP numit BRD-OPEN TIRIAC-NASTASE TROPHY este deja istorie. Nu ne prea aducem aminte cu placere despre istoria recenta, mai ales intr-o tara ...

ONE MAN SHOW
21 septembrie 2011

Ilie Nastase, iranianul Mansour Bahrami, marocanul Younes El Aynaoui si fenomenalul Yannick Noah, au sustinut un spectacol antrenant pe terenul de ...

Copil-ul a castigat meciul romanilor
20 septembrie 2011

In fata lui Andrei Pavel si a lui a lui Florin Segarceanu, actualul si fostul capitan al echipei de Cupa Davis a Romaniei, Marius Copil si Victor ...

Comentarii

4 decembrie 2008 12:42
misu a scris
Domnul meu, raspunsul ala care exista l-ai ametit de n-am inteles nimic. Angajamentele insa sunt foarte clare. Vom face tot, vom muncii..bla-bla-bla...
4 decembrie 2008 13:01
george a scris
Pe vremuri ii spunea "limba de lemn". Cine credea ca a disparut?
5 decembrie 2008 22:09
paul bozdog a scris
Marturisesc ca sunt bucuros ca editorialul a fost citit, chiar atent, dar si ca s-au scris pe scurt opinii referitoare la continutul lui. Trebuie sa spun ca foarte putini din cei care sunt implicati in tenis sau care urmaresc fenomenul tenis citesc site-urile (foarte putine) cu informatii sau discutii despre tenis si mai putini (chiar foarte putini) scriu despre tenis. Domnule Misu cu respect va atrag atentia ca in editorial nu se pomeneste de angajamente. Daca doriti sa cititi asa ceva atunci lecturati programele celor 4 candidati la Presedintia FRT (programe aparute pe site-ul oficial al FRT). Acolo sa vezi "vom face si vom drege"!. Despre raspunsul care exista si este "ametit" fac precizarea ca intr-un editorial nu poti pune date in detaliu intrucit spatiul este redus iar lecturarea trebuie facuta intr-un timp suficient pentru a retine o idee sau doua. De aici, Domnule George, impresia cu "limba de lemn". Va asigur ca daca vom sta de vorba suficient de mult timp va voi putea explica ce inseamna coerent, constant si constructiv in munca din tenis, abnegatie si implicare responsabila dar si intelegerea fenomenului actual in tenis. Sper ca nu am suparat pe nimeni si doresc ca aceasta "corespondenta" sa se transforme intr-un dialog.
9 decembrie 2008 12:01
misu a scris
Domnule Paul, tenisul are trei probleme de rezolvat la ora asta. Banii, drumurile si motivatia. Cheltuiesti o gramada de bani, pierzi o gramada de timp, si dupa citiva ani te intrebi pentru ce? Nu mai zic de sudoarea si lacrimile copilului....Astea sunt problemele care trebuiesc rezolvate, si nu cu vorbe...cu fapte, concret, nu filozofic. Viata bate tenisul!
9 decembrie 2008 15:16
mihai a scris
Banii drumurile si motivatia ! Nu este usor sa faci tenis in ziua de azi. Parinti cred ca arunca banii pe geam daca copii nu au rezultate si atcineva este de vina!Tenisul este un joc pe care il practica multi dar putini cistiga din el. Pentru un turneu in Bulgaria sa zicem copil antrenor parinte cheltuielile sunt minim 2000euro iar copilul pierde in turul doi asta insemna ca ai aruncat banii?Copilul va invata ceva din fiecare banut pierdut pentru ca este sudoarea si munca lui si asta va face in viata cit 3 titluri!
9 decembrie 2008 15:45
george a scris
Te asigur eu ca in citiva ani te saturi de atita invatatura!
9 decembrie 2008 21:29
paul bozdog a scris
Bani, drumuri, motivatie! Aveti dreptate, dar nu numai atit. Este si infrastructura(club,terenuri), este si antrenorul, este si preparatorul fizic, este si managerul, este si dieteticianul, etc. Iata de ce spuneam ca tenisul este un sport dificil : pentru ca trebuiesc indeplinite multe cerinte si toate in acelasi timp. Dar, va repet, intentia mea a fost sa scot in evidenta ca am trecut printr-o etapa(Tiriac, Nastase) de emulatie pe care eu o numesc "naturala" iar cei ce vor veni la cirma FRT vor trebui sa conceapa o emulatie, spun eu, "artificiala" prin care sa se atraga copiii catre tenis si sa directioneze corect actitivitatea tocmai pentru a nu ne lovi in mod dramatic de acest "bani, drumuri, motivatie". Va multumesc pentru comentariu si imi permit sa va invit sa cititi un studiu ce se intituleaza " Sisteme educationale si tenisul juvenil-un punct de vedere personal" prezentat la consfatuirea FRT din Decembrie 2006 si pe care il gasiti pe site-ul www.tenisclub2000.ro la link-ul "Editoriale".
10 decembrie 2008 09:05
misu a scris
Am citit articolul si sunt perfect de acord cu problemele evidentiate. Problema e ca nu numai ca nu se face nimic pentru rezolvarea macar partiala a acestui handicap de tara, dar in orice discutie mediatizata se evita sau se coafeaza adevarul de parca ne-ar fi rusine de ce se intimpla, tocmai pentru ca nu facem nimic sa fie altfel.
10 decembrie 2008 10:05
george a scris
Antrenor, preparator fizic, manager, dietetician, fizioterapeut, psiholog, impresar.....cine credeti ca isi permite in Romania asa ceva? Fiindca ca sa faca treaba toti acesti oameni trebuiesc platiti! Si cu cit sunt mai renumiti, cu atit cer mai mult! Poate un sportiv sa-i tina pe toti din banii cistigati? M-as mira sa poata.
10 decembrie 2008 15:18
misu a scris
Am citit si celelalte articole si am vazut ca dumneata antrenezi mai mult parintii decit copiii. Probabil parintii sunt mai importanti!
10 decembrie 2008 20:35
paul bozdog a scris
Ideal ar fi sa ii ai pe toti la dispozitie, Domnule George, dar, de regula, la noi, antrenorul este si manager si fizioterapeut si psiholog iar dietetician este mama si impresar tata. Din acest motiv parintii sunt foarte importanti si, cel putin in primele etape, chiar la fel de importanti ca si jucatorii! Este o usoara gluma caci, vorbind serios, fara sprijinul de toate felurile acordate de parinti nicaieri in lume nu se poate face tenis de performanta. Va rog sa ma credeti ca stiu ce spun.
13 decembrie 2008 16:39
mihai a scris
Orice sponsor care da banii incearca sa si recupereze banii cindva si asta se poate prin rezultate bune sau sa ti vinda imaginea ta case moda parfumuri haine etc nimeni nu da banii pe un ,,amarit de junior cu perspective" ci doar atunci cind performezi cu ceva te cauta . Cind parinti platesc meditatii la matematica fizica si copilul nu performeaza ce fac ? Fiecare asteapta de la copilul lui mai mult decit a reusit el parintele iar banii nu rezolva totul..
13 decembrie 2008 17:10
mihai a scris
De ce performam in gimnastica de exemplu avem antrenori buni centru specializat la Onesti copii amariti care stau la camin care muncesc sa schimbe painea pe o felie de cozonac iar gindul ca prin performantele lor pot scapa din zona gri ii fac sa rabde multe.. O atleta Maria Cioncan medaliata la Olimpiada din Atena la cucerirea medaliei a spus ,, Doamne multumesc nu mai sunt desculta""...
14 decembrie 2008 22:10
paul bozdog a scris
De acel "amarit de junior cu perspective" trebuie sa se ocupe federatia. Si iata cum revenim, infine, la ce spuneam in editorial, ca acest lucru nu se poate face decit printr-o activitate :1. coerenta prin trasarea unor modalitati corecte de apreciere, pregatire si sustinere a jucatorilor; 2. constanta pe durata intregului program de sustinere; 3. constructiva prin alegerea cailor si mijloacelor de pregatire si urmarire in competitii propice fiecarui"amarit de junior cu perspective". Si asta pentru ca federatia trebuie sa se ocupe nu numai de cei consacrati si de cei care, potential, pot veni din urma chiar de la virste mici. Nu mai spun de impliocarea celor care trebuie sa faca aceasta munca si de responsabilitatea ce o au fata de intelegerea fenomenului cu " amaritul de junior cu perspective". Parca nu mai seamana a "limba de lemn" ci mai mult cu un program pentru incurajarea tinerelor talente. Sa stiti ca si la tenis avem antrenori buni si chiar foarte buni dar care nu sar in fata batindu-se cu pumnii in piept ci muncind zi de zi cu cei ale caror rezultate le vedeti pe site-urile de tenis ca in presa scrisa si vizuala nu avem loc din cauza fotbalului. Performam in gimnastica, inot, atletism sau handbal pentru ca exista programe de sustinere a performantei la nivel de federatii pentru "amaritul de junior cu perpective". Of ! Ce simplu ar fi daca nu ar fi asa de complicat !
15 decembrie 2008 11:32
misu a scris
Vedeti ce inseamna comunicarea si respectul reciproc! Sunt insa multi in tenis care cred ca le stiu pe toate, si ca numai ei muncesc, si ca numai ei au probleme de rezolvat si de aceea transforma dialogul in monolog. Iar cine nu e de acord cu ei e ori in afara problemei, ori e rauvoitor! Ce articol interesant ar iesi din aceste comentarii!
15 decembrie 2008 19:55
mihai a scris
Ideea de conlucrare este buna atunci cind cei care dirijeaza fondurile federatia ministerul sportului sprijina reale talente din toate sporturile dar cind eu antrenor obtin performante pe barba mea facind rost de la saltele si mingi rachete iar cei care se ocupa cu performanta ma suna pentu un ,,transfer cu un comision bun '' nu prea ma mai intereseaza sa fac performanta decit pentru copilul amarit sa poata face si un pic de carte si daca mai poate performanta... ii respect pe toti care fac ceva pentru copii acestei tari pentru care suntem datori ca macar sa fie sanatosi
15 decembrie 2008 21:52
paul bozdog a scris
Si ca sa mai ridem un pic am putea afirma : "Ce simplu ar fi daca nu ar fi asa de complicat !" sau : "Ar fi de ris daca nu ar fi de plins" sau ceea ce caracterizeaza actuala situatie din federatia noastra : "Daca mergem tot asa o sa ajungem unde suntem !".
16 decembrie 2008 09:15
misu a scris
Tocmai pentru ca este complicat federatia a hotarit sa nu faca nimic. Adica cine nu munceste, nu greseste! "Trai neneaca pe banii babachii!"
16 decembrie 2008 09:58
george a scris
Nimeni nu incearca sa puna in practica un Program National de Notare a Tenisului la nivel de cluburi. Se vorbeste de cluburi mari, de cluburi mici sau de cluburi de apartament ca si cum ai compara slabanogi de 45kg cu grasi de 150kg. Insa ce sportivi, ce rezultate au in momentul de fata (nu in 1970} unii si alti, asta nu se discuta. Fiindca am vedea ca grasii nu sunt chiar asa de grasi, iar slabii nu nu sunt chiar asa de slabi!
16 decembrie 2008 15:33
mihai a scris
Am putea face o federatie paralela in care sa ne unim toti si sa i lasam in pace cu smecheriile lor putem atrage fonduri care sa fie bine gestionate in functie de rezultate si puncte si nu ar mai fi haosul asta. In strainatate bugetul si repartitia fondurilor este publica si fiecare stie ce are de primit..
16 decembrie 2008 21:18
paul bozdog a scris
Lasind gluma la o parte este greu sa spui ca federatia nu face nimic dar, este adevarat, ca se poate mai mult. Poate chiar mult mai mult in conditiile finantarii actuale. Este inexact sa spui ca la federatie nimeni nu face nimic dar oamenii de acolo, care sunt si ei tot din tenis, pot mai mult si chiar mult mai mult cu conditia existentei unor programe specifice. Sigur ca nu exista aici spatiu suficient pentru o analiza de genul ce face, ce nu face si ce ar trebui sa faca sau cine face, cine nu face si ce ar trebui sa faca. Despre cluburi pot spune ca exista o preocapare de intocmire a unui clasament national al cluburilor care vor fi notate nu numai dupa marimea lor(data de numarul de legitimati)dar si dupa valoarea componentilor si a rezultatelor lor. Asteptam acest clasament cu rabdarea ce ne caracterizeaza. Despre federatia paralela nici vorba de asa ceva pentru ca ar fi impotriva legii sporturilor si nici nu ar fi bine. Sunt, insa, unul dintre cei care de aproape 5 ani sustin infintarea Ligii Cluburilor de Tenis ca o structura in cadrul federatiei si care sa se ocupe exclusiv de desfasurarea activitatii interne cu fonduri proprii. Poate vom gasi cumva ceva timp sa discutam despre acest subiect. Inca odata va multumesc pentru interventiile pertinente si deosebit de interesante.
16 decembrie 2008 21:52
mihai a scris
Vremea vorbelor a cam trecut eu nu am nici in clin nici in mineca cu federatia nu cer de la nimeni nimic am jucat tenis apoi am facut bani din tenis colindind lumea jucind si 10 ore pe zi pot sa ajut gratis pe oricine accept si criticile dar si ideile constructive.. am facut contracte notariale cu toti care i am pregatit in strainatate cu clauza de 10 %din cistigurile inregistrate din tenis si sponsorizari ulterioare la fiscul din tara respectiva si nu ma milogesc de nimeni... banii vin incet dar sigur
17 decembrie 2008 10:24
misu a scris
Segarceanu a spus aseara la OTV ca ANS aloca in fiecare an destui de multi bani federatiei de tenis dupa care ii redistribuie celorlalte federatii din cauza ca FRT nu reuseste sa-i cheltuiasca. Cum e posibil asa ceva? Nu este chiar bataie de joc? Si mai spuneti ca se munceste la federatie! Suntem de risul lumii!
17 decembrie 2008 10:55
george a scris
Belu trebuie sa-si ceara scuze public ca-i inghesuie cu bani pe Nastase si Haradau! De ce nu intelege ca Nastase are destui bani si nu umbla cu maruntis!Sau banii sunt pentru "amaritul de junior cu perspective"?
17 decembrie 2008 15:51
mihai a scris
Sunt de acord ca dl Nastase aduce multi banii federatiei prin numerosi sponsori dar nu cumva modul cum ii cheltuie federatia nu intereseaza pe nimeni? pot sa atrag si eu fonduri si sa i cheltuiesc cu dedicatie sau mai grav sa i spal prin contabilitate....
9 ianuarie 2009 16:13
stefan a scris
Daca acum toata lumea vorbeste de tenisul la nivel de "pro" si dezvoltarea lui, va atrag atentia ca se poate face si de jos in sus adica de la nivelul "amatorilor" la cel al "profesionistilor". Cu cat creezi mai mult interes pentru jocul de tenis in randul amatorilor si implicit ajuti ca numarul jucatorilor amatori sa creasca, cu atat mai multe fonduri genereaza cluburile. Daca mai adaugi si un sistem de competitii bine pus la punct, centralizat corespunzator, dezvoltarea prinde amploare. Astfel, cluburile au mai multi bani si pot sa investeasca mai mult in competitii si chiar sponzorizari catre jucatori (deplasari, echipamente etc.), oamenii joaca mai mult si urmaresc mai mult tenis, investitiile in tenis din partea sponsorilor nationali cresc si asa mai departe. Uitati-va la Franta care are un sistem de ranking pentru amatori bine pus la punct ... cati jucatori au ei in Top100 Atp?!
10 ianuarie 2009 21:48
paul bozdog a scris
Tot ce spuneti Domnule Stefan este, in opinia mea, foarte corect si bine documentat. Amatorii sunt cei care genereaza o parte din venituri pentru cluburi, cluburile pot sustine astfel jucatori de valoare, se incurajeaza consumul de materiale pentru tenis, se pot organiza competitii, se pot atrage sposori. Franta este cu adevarat un exemplu in materie desi sistemul de ranking este extrem de practicat si in Anglia dar..... Dar traim in Romania si asta ne omoara tot timpul ! Principala defectiune in tot acest mers al lucrurilor este ca la noi NU SUNT CLUBURI DE TENIS ! La noi sunt doar terenuri de tenis ! Nu avem, sper ca doar deocamdata, cluburi cu membrii de club, cu competitii pentru acestia, cu diverse programe sportive de toate genurile, cu activitati sociale, recreative sau de orice alta natura pentru membrii ai cluburilor asa cum se intilneste in toata lumea civilizata. La noi putine sunt locatiile de tenis in care se mai vede o farima de activitate sociala si aceea pe niste bani care te descurajeaza din start. La noi "cluburile" doar inchiriaza terenurile de tenis amatorilor si atit. Banul sa iasa ! Cauza o constituie modul de proprietate a terenurilor. Majoritatea cluburilor de la noi functioneaza pe niste terenuri concesionate sau inchiriate, pe termene limitate, ci nu pe spatii proprii astfel incit cei care gestioneaza aceste baze nu au interes nici pentru a dezvolta investitii pe locatia data nici pentru a creea cluburi in adevaratul sens al termenului. Interesul este de a stoarce cit mai multi bani de la amatorii de miscare cu cit mai putine investitii si asta cit mai repede. De aici calitatea indoielnica a multor terenuri, lipsa utilitatilor in multe dintre locatiile destinate tenisului si nu in ultimul rind lipsa totala de respect fata de cei care doresc sa faca un pic de miscare. Si dvs mai doriti in atari conditii un clasament pentru amatori ? Nu cred ca este cazul. Deocamdata. Ce este de facut? Multe si in primul rind incercarea de a convinge organizatorii de cluburi de a se aduna si a stbili o strategie comuna de actiune nu numai in interiorul acestui grup dar si fata de fedratia romana de tenis. Ar fi ceva de discutat si pe acesta tema si sunt convins ca aveti multe idei care se pot dezbate cu perspectiva unei discutii mai largi la care sa participe citi mai multi amatori de tenis.
12 ianuarie 2009 11:08
stefan a scris
Domnule Bozdog, va multumesc pentru raspuns. Este adevarat ca traim in Romania insa cred ca prea mult si prea des se abordeaza o atitudine negativista si disproportionata potentialului existent la nivel de "terenuri de tenis" si "amatori". Organizarea centralizata si coordonata este critica si necesara unei dezvoltari uniforme a tenisului. Activitatile sociale de care vorbiti pot sa vina (si de cele mai multe ori chiar vin) din partea celor care pun suflet in acest sport - practicantii si antrenorii. Asa cum am precizat in mesajul anterior, schimbarea poate sa vina de jos in sus - de la practicanti si antrenori catre conducerile cluburilor. Nu vreau sa fac reclama nimanui insa mi se pare ciudat sa eliminati din mesajul anterior nominalizarea celor care incearca sa puna in aplicare un astfel de sistem centralizat prin care se pot organiza competitii pentru amatori si meciuri amicale cu miza. Aveam impresia ca interesul nostru, al tuturor cititorilor acestui site, este sa pormovam tenisul si initiativele indreptate catre dezvoltarea lui. Sper ca nu m-am inselat.
18 ianuarie 2009 20:02
paul bozdog a scris
Nu, nu v-ati inselat Domnule Stefan! Nu sunt un tip pesimist si de regula ma inham la munca indiferent de sansele de reusita in actiunile mele. Poate ca aceasta ar trebui sa fie o necesitate pentru un antrenor de tenis. Sigur ca sunt si actiuni laudabile si pozitive in ceea ce priveste situatia amatorilor de tenis cel putin in Bucuresti. O astfele de activitate o constituie Campionatul de Amatori ( fost Onoare si Promotie) organizat de Asociatia Municipala de Tenis si care in anul recut a intrunit 15 echipe masculine. Se discuta la aceasta ora o noua formula de desfasurare care sa dea posibilitatea amatorilor sa se intreaca intr-o competitie pe echipe de buna calitate. O alta posibilitate de intrecere este data de turneele inscrise in Calendaru Competitional al Veteranilor. Eu voi incerca sa introduc in clubul unde activez o competitie care se desfasoara pe tot parcursul anului intre amatorii de tenis si care inchiriaza constant terenuri pentru a se misca. Deci idei pozitive exista ! Insa problemele legate de modul de actiune al majoritatii celor ce gestioneaza cluburile de tenis de la noi, ramin!

Adauga un comentariu

Numele tau (obligatoriu)
E-mail (obligatoriu) - nu va fi publicat
Pagina web (daca exista)
Protectie spam: Cat face 25+1?
Mesaj